Normy i wymiary sal konferencyjnych – ważne informacje - Radziwonika12.pl

Normy i wymiary sal konferencyjnych – ważne informacje

Przygotowania do konferencji nie należą do najłatwiejszych, bowiem w tym czasie konieczne staje się podjęcie wielu ważnych decyzji, do których zalicza się między innymi wybór sali, w której zostanie ona przeprowadzona (w pierwszej kolejności należy wybrać najbardziej optymalną lokalizację, po czym można przystąpić do poszukiwania odpowiedniego miejsca).

Wybierając salę konferencyjną należy pamiętać przede wszystkim o tym, że musi być optymalnie dostosowana (przede wszystkim pod względem wielkości ) do ilości osób, która będzie brała udział w tym wydarzeniu (bezwzględnie muszą być tu spełnione wszystkie wymogi BHP).

Podstawowe wymagania dla sal konferencyjnych

Sala konferencyjna, aby mogła zostać dopuszczona do użytkowania, bezwzględnie musi spełniać szereg bardzo istotnych norm, mających bardzo duże znaczenie dla komfortu jej użytkowania. Jeżeli podstawowe wymogi BHP nie zostaną spełnione, takie miejsce z pewnością nie zostanie dopuszczone do powszechnego użytku.

W przypadku sal konferencyjnych jednym z czynników decydujących o komfortowym użytkowaniu tego miejsca jest przede wszystkim jego akustyka. Wszystkie osoby występujące w roli prelegentów muszą być dość dobrze słyszalne. To jednak jeszcze nie wszystko. Sala konferencyjna, która spełnia wszystkie niezbędne w tym przypadku wymogi. Chodzi tu przede wszystkim o bardzo dobre wygłuszenie pomieszczeń pełniących rolę sal konferencyjnych po to, by nie dochodziły do nich jakiekolwiek dźwięki pochodzące spoza obiektu.

Wynajem sali konferencyjnej w Białymstoku.

Sprawdź naszą ofertę. Atrakcyjna cena

Poza akustyką w salach konferencyjnych niezwykle ważne jest oświetlenie (wytyczne co do niego także zawarte zostały w normach BHP), które powinno być nie tylko bezpieczne, ale również komfortowe dla wszystkich uczestników konferencji.

Zgodnie z normami polskiego prawa, w przypadku sal konferencyjnych oświetlenie minimalne powinno mieścić się w przedziale od 200 do 400 lx. Wybierając sale na konferencję warto jednak sprawdzić, czy jest możliwość sterowania (np. przyciemniania czy rozjaśniania zależnie od okoliczności) oświetleniem. W salach konferencyjnych cieszącym się dużym uznaniem montowane są bardzo nowoczesne systemy, które w połączeniu z żaluzjami czy roletami pozwalają na uzyskanie zamierzonego efektu szybko i skutecznie.

Dla komfortu uczestników konferencji sala, w której będą się znajdowali nie tylko musi mieć utrzymaną odpowiednią temperaturę, ale również posiadać systemy pozwalające (w zależności od okoliczności) na jej wietrzenie bądź ogrzewanie. Utrzymanie optymalnej temperatury jest niezwykle ważne, bowiem uczestnicy konferencji czy szkolenia przy gdy jest zbyt ciepło mogą czuć się senni, a co za tym idzie zdecydowanie gorzej przyswajać jakiekolwiek wiadomości. Idealna temperatura to taka w granicach 18-19°C.

Ile osób na m2 może przebywać w sali konferencyjnej?

Tak naprawdę ilość osób, która będzie mogła uczestniczyć w konferencji jednocześnie uzależniona jest od układu krzeseł (które muszą gwarantować poszczególnym uczestnikom dużą swobodę ruchu). Przedstawia się do w sposób następujący:

  • układ teatralny to taki, w którym siedzenia ustawione są w rzędach zwróconych w stronę prelegenta. W tym układzie a komfortową powierzchnię przeznaczoną dla jednej osoby uznaje się 2 m2;
  • układ w kształcie podkowy (czy w kształcie litery U) to układ, w którym na każdego uczestnika przypada 2,5 m2 powierzchni;
  • układ szkolny to taki, w którym na jednego uczestnika przypada około 1,7 m2 powierzchni;
  • układ bankietowy, czyli taki w którym na każdego uczestnika przypadają 3 m2 przestrzeni.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *